četvrtak, 4. lipnja 2009.

Prijatelji i jezici

Inače sam n00bek u web developmentu al Java, kolko se meni čini, ima pun potencijala u razvoju web aplikacija. Osim apleta, Java nudi servlete. Servleti su web aplikacije razlomljne na dva dijela: jsp stranicu i aplikacijski dio. Jsp stranice su na sličnu foru kao i PHP, malo pišete HTML pa otvorite tag i pišete server side kôd, u ovom slučaju Java kôd, pa zatvorite tag i nastavite s HTML-om. Aplikacijski dio je .class datoteka koja komunicira sa jsp stranicom i obrađuje njene zahtjeme. Ta podjela je napravljena zato da se server side kôd lakše odvoji od client sidea, jednostavno napravite svu obradu podataka u čistom Java razredu i potom gotove podatke servirate jsp stranici. Moje veliko negativno iskustvo s ovom tehnologijom je ubitačno nezgrapno debugiranje. Da bi Tomcat server mogao raditi s vašim servletom, morate ga prvo spakirati, prebaciti u direktorij (eh da, prvo je trebalo napravit xml datoteku koja Tomcatu opisuje di je, tko je, šta je i što može) i onaj najgluplji dio: resetirati server. Naime Tomcat dok se pokreće kopira sve servlete na neko svoje skriveno mjesto i od tamo ih koristi. Naravno dok je upaljen povremeno provjeri da li ste vi promjenili sadržaj direktorija u kojem mu zadajete aplikaciju, al ta provjera se nikad ne dogodi onda kad treba. Dakle, potencijalno moćno al ne bi ja ak ne moram il bar dok se ne razvije malo spretniji mehanizam osvježavanja aplikacijskog dijela.

ASP.Net sam bio slušo na jedom predavanju koje je držao kolega s faksa, al pošto ne radim ništ u vez weba, pozaboravljo sam. Ono što se sjećam je bila finta da izrada web aplikacije izgleda skoro identično izradi obične desktop aplikacije.

Eh, game dev. Do ne tako davno, bio sam tvrdoglavi mali C-ovac koji je sve morao napraviti vlastitim trudom. Kakvi gotovi engine-i, wrapperi i dll-ovi. Al kako je faks uhvatio stiskat omču tako sam sve više prelazio na stav "sve je već napravio Švabo" (izreka profesora iz srednje škole), zašto bih ja metodom greške i pokušaja razvio sustav za detekciju i razriješavanje sudara i patio se sa specijalnim slučajevima kad su drugi dali besplatno da se koristi njihov engine za fiziku koji radi 100x bolje nego što bi se meni dalo radit. Tako sam Zvijezdojeca prebacio iz C++ u C# kako bi iskoristio gotova riješenja za grafičko sučelje skup sa obradom događaja (event handling-om). Projekt tako napreduje deset puta brže. Istina Bog, neću moći napraviti fensi šemi grafiku al bože moj, sklepat ću što mogu. Najbolje je otić na čim viši nivo apstrakcije i napraviti u izvjesnom roku nešto što radi, nego se kilaviti na nekoj niskoj razini ili pak izmišljati stvari koje već postoje. Python i Ogre su super kombinacija, pogotovo ako imate grafičara. C++ nije loš samo prije nego se upustite u izradu igre, prvo potražite gotova rješenja za GUI. C# je isto neloš, podržavaja standardni DirectX i XNA a ako radite nešto grafički jednostavno kao npr. Civilization 1 ne treba vam čak ni to. Jest da je .Net Microsoftov, al njega su stvarno dobro napravili. Ne odlično ali dobro.

Što god radili, raspolođivi alati za razvoj (počevši od editora) će vam puno više značiti nego jezik u kojem radite.

Nema komentara:

Objavi komentar