srijeda, 3. lipnja 2009.

Jezici i prijatelji

Koji jezik koristiti? Evo mojih preferiranih, pa let the flame wars begin :)

  • web development.
    • Nema do PHPa. Savršen balans između muke u hrpi koda i snage mogućnosti modifikacije kroz razumijevanje. Milijarda i jedna ekstenzija za sve (kreiranje slika, kreiranje PDFova, lakši pristup bazama podataka, ...) Samo paziš kako pišeš i možeš sve :)
    • U .Netu (C#, ...) možete raditi bez razumijevanja što se događa. Možda je moćan, ali ... ne :)
    • C je overkill. Možeš sve, ali dok se spojiš na bazu umreš. Nećeš valjda s fajlama raditi. A tek slaganje stringova... enđoj :)
    • Perl je ogavan, write only jezik. Osim ako si vrlo vrlo pažljiv. Funkcije ilitiga subovi su izvedeni na bolestan način. Ima ekstenzija za hrpu toga, kao i PHP, no stvarno, pisati u Perlu kao što neki sugeriraju i rade... ne :)
    • Java bi mogla biti interesantna no imam apsolutno nula iskustva s njom.
    • I konačno još jedan mejđor pro-PHP argument (doduše, i za .Net): hosting je svagdje dostupan. Ako nemaš vlastiti server, pozdravi se s C-om, a vjerojato i s Perlom.
  • game development. Uf, tu ima puno niche segmenata... al ajmo pogledati.
    • web igre - PHP + Javascript. Rijetko koja igra iskorištava činjenicu da se cijela igra može u Ajaxu napisati ... i danas već ličiti na nešto što je pred petnaestak godina bilo mainstream na desktopima. Za optimizacije backenda, napisati cijeli server u C-u, kako ne bismo ovisili o tome što je PHP relativno stateless nakon završetka procesiranja pojedinog requesta i što različiti sessioni mogu komunicirati samo preko baze.
    • 2D igre - C++ i SDL odnosno OpenGL (ovisno što se želi napraviti). Jako sam sretan čak i s SDLom ako ne trebam često reskalirati i rotirati sprajtove kada se jako gube performanse. Tada se treba baciti na OpenGL.
    • 3D igre - C++ i OpenGL, odnosno Python i Ogre3D (tj. PythonOgre). Prva varijanta ako se razvija kao hobby, ako treba biti jako portabilno, i ako se ne ovisi o jako jako jako puno optimizacijskih algoritama. PythonOgre je rješenje za komercijalne casual igre koje se trebaju rapidno razvijati.
  • business development
    • .Net je nesrušivi car. A ja ne volim .Net i Microsoft. Jednostavno, u bilo kakvom poslovnom okruženju gdje se dođe, vjerojatno će se biti natjeran da se radi s .Netom.
    • Mono može pomoći ako ne volite MS i ne želite ovisiti o njima - ali samo ako cijeli tim u daljoj budućnosti može raditi s Monom :)
    • Java je close contender po mom mišljenju. Opet, nemam iskustva s Javom pa nemam blage veze o čemu pričam... no imam osjećaj da je Java malčice nezgrapnija.
Moj pregled... kolega EmP, napadajte u postu; svi ostali, napadajte u komentarima :)

Nema komentara:

Objavi komentar